Entri Terkini :

Celoteh - Karya Miqael Arshad

Cerita pasal penulisan. Okey.. apa yg korang faham akan kewujudan blog aku yang tak berapa nak sihat ni? ok, simpan dalam hati jawapan korang tu sebab aku pun tak nak tahu. Apa yang penting aku nak berkongsi dengan korang tentang dunia penulisan ni. Ok first sekali aku nak gitaulah kan (aku beritahu berdasar AKU BUKAN PAKAR) apa yang korang tulis tu ada pekdah atau pun x ? jangan beritahu aku, korang simpan aje jawapan tu kat hati korang beb.. aku bikin entri ni sebab nak beritahu hal penulisan aje dan tak tahu apa reaksi korang tentang apa yang telah aku posting.

Marah? geram? serabut? sakit hati? semua rasa ada kan lepas baca apa yang aku posting? Okey fine inilah namanya blog aku... apa kata korang buat blog dan menulis luahkan plak apa yang korang rasa lepas tu tunggu dan tunggu apa yang berlaku. So? adilkan? ish ish ish,(hehehe) inilah cara aku menulis.. aku menulis mewakili hati aku yang dug dag dug dag sepanjang masa. So aku habaq sekali lagi. Kita nak berkawan bukan nak lawan kan? susah sangat ke nak berbuat baik tatkala kita berblog ni? benda cenggini pun nak kecoh ilek beb, blog is blog dan realiti is realiti, but.. bila aku cakap mcm ni org tanya aku ni sape? aku beritahulah kan lepas ni jangan tanya lagi...

Nama aku : Miqael Arshad, nak panggil Mike? Chad? Miq? semua boleh tapi jangan panggil aku 'barua' alergik dowh, teringat kat Beruk Mak Yeh kat sebelah kampung aku lak yang pakai gincu bagai jalan telanjang bulat. huhu...

Umur : 14 Tahun (jangan tanya lagi kenapa umur aku sentiasa muda begini dari tahun ke tahun)

Status : aku belum berkahwin tapi bergelar duda (yang ni pun jangan tanya gak kenapa?)

Asal? : Aku orang pantai Timur... dan nama Fb aku tu Pengemis Cinta Di Ufuk Timur... korang yang belum add aku sebagai rakan boleh je add.. hanya mereka yang sudi aje beb...

Pendidikan : SRP pun tak lepas wei.... (Orang malas macam aku mana boleh pandai, sekolah pun ponteng aje memanjang)

Apa lagi nak tahu?

Apa yang aku suka? : Aku suka menulis, membaca novel, artikel dan suka bersajak jugala.. semua ni baru bermula selepas aku mengalami mimpi aneh, rumah aku beratap kulit novel, dinding surat khabar, perabot dan apa segala macam tu adalah dari buku. (kejizzz semuanya DUSTA) ekekeke.

Wei! perlu ke korang tahu sape aku? Aku bukan artis maa.. meh sini aku ketuk kepala korang tu... aku penulis yang tak berapa nak hebat dowh... hengat aku dah berjaya ke dalam penulisan ni? kalau berjaya pun dengan sokongan korang berikan... itu aje beb... aku malas nak merapu panjang2 neh jenuh korang baca apa yang aku sampaikan neh... aku nak gitau ini novel yang aku hasilkan dan sedikit luahan daripada aku... wei ilek wei aku cani wei x de niat pepe pun saje nyakat korang.. ahaks... gurau2...


Ni adalah E-novel aku yang pertama di blog ni Dilema yang ni cover versi kedua, cover versi pertama tu aku simpan aje ler... ahaks. Aku dah hampir siapkannya 80% dah siap. Aku berusaha siapkan sampai 100%. Majoriti pembaca novel ni adalah lelaki so aku bangga ar sebab ada gak lelaki yang sudi baca cerita ni... [SINOPSIS] dan korang boleh baca karya ni dalam versi edit. Tapi jalan cerita memang aku tak ubah tapi ada something yang sangat-sangat berbeza. Aku tambahkan elemen suspen tuk korang. Tu pun klu menjadilah dan bahasanya lain... hope korang suka juga ar... korang baca di sini
[Karya Dilema Versi kedua]

Yang ni pulak E-novel aku yang kedua, pun 80% sudah siap tinggal 20% untuk aku habiskan kesemuanya iaitu proses editing. Pembaca novel ni juga adalah lelaki ada gak wanita yang suka cerita ni, so aku ucapkan terima kasih support aku beb..cerita ni tentang Adam Mursyid. Cerita Remaja [SINOPSIS]

 E-Novel yang ni aku peram dulu beb sebab banyak benda yang mesti dirombak semula. Ni novel seram aku. Seram ke? hahaha apa2 pun bila ada masa aku akan sambung balik... Insya-ALLAH kalau Tuhan berikan aku keizinan siapkan cerita ni aku akan teruskan....


E-Novel Seram ganas kot... hiks yang ni tergendala gak beb.. aku peram gak.. aku kena siapkan sedikit demi sedikit kerana ketandusan idea. Cerita ni sebenarnya dah lama siap tapi aku ubaisuai semula. Banyak yang tak kena dengan cerita ni terutama sekali dari segi LOGIKAL dia. Ya ampun memang agak berbelit2 sebab aku aje yg faham org yang baca pening. AKu dah bagi testimoni cerita kat kawan aku dia kata banyak yang tak kena... so aku kena ubah balik.. hiks...

Ni Mini Novel pertama aku di blog ni. Asalnya cerpen aje tapi meleret-leret pulak jadinya. Cerita ni gila2 skit dan bercampur baur dengan meroyan tahap gaban. Kalau korang baca awal bab korang akan keliru tapi bila kau masuk dalam-dalam sikit... haaa... baru korang tau... kan Aleya kan..? Roy? hehe... gaduh aje korang ni.

 Haaa.. yang ni ranggi skit.. ahaks~ awek suka main bola, dia memang minat sangat2 dengan bola. Perh.. aku pun suka tengok perempuan main bola. Hiks... ni enovel baru aku juga la.. skrg ni masih berlangsung lagi. Yang ni korang kena faham bebetul ar sebab aku pakai dua narator 'aku' dan 'ketiga' sebab aku tak au aku rasa best aje aku menulis gunakan kedua-duanya sama dengan enovel Takdir Atau Pilhan tu.. Cuma ada perbezaan skit ar cara penceritaan yang aku bikin. Memang mcm ni ar cara aku. [SINOPSIS]

INILAH yang paling terbaru... ia kisah yang menyentuh perasaan... memang aku nak korang rasa sedih. Ya sedih ar sebab aku benci benor dengan sikap manusia yang berlagak. Jadi aku selitkan sikap manusia yang memang egois dalam cerita ni. Korang baca ar klu nak tau cane style penceritaan aku dalam ni... cubalah baca kalau nak tahu kisahnya camne.. [SINOPSIS]

__________________

Aku promote karya aku sendiri beb dan di sini aku pun nak ucap TERIMA KASIH pada korang yang sudi promote karya aku ni kat kekawan korang tu... aku ni tak bagus dalam penulisan tapi aku mencuba beb.. aku pun nak tau gak penerimaan pembaca yang lain tentang karya aku ni... Aku sadar beb aku banyak kelemahan jadi sebab tu ar aku wujudkan blog ni nak bercerita dan berkongsi dengan korang semua. Pada yang tak suka aku its okey je sebab itu hak induvidu, aku mana leh paksa2 orang neh.. bukan prinsip hidup aku.... kalau mereka sudi nak kawan dgn aku dan kenal aku dgn lebih rapat agi add je fb aku tu... no hal punya bro, der, kak, adik, abang, makcik pakcik... semua ar.. aku wish SELAMAT MAJU JAYA... majulah penulisan untuk kita semua.. :) lagi satu... kesalahan ejaan memang aku tak pernah elok.. selalu terlepas pandang so sorry okey.. aku sebenarnya rabun... hiks :P

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.