Entri Terkini :

Puisi : Sedikit Waktu Lagi

Ini nukilan dari hati aku sendiri yang aku luahkan melalui bait-bait aksara yang muncul di benakku ini... aku mintak maaf banyak-banyak andai ada yang terasa hati dalam setiap apa yang aku luahkan. Kalau aku berpuisi inilah sahaja yang mampu aku ucapkan. Terus terang aku katakan aku tidak pandai berpuitis tapi ia lahir dari hati. Tak nak cakap banyak-banyak nanti korang bosan. Ini adalah salah satu puisi aku yang ramai kawan-kawan suka di facebook jadi aku siarkan di blog aku untuk tatapan umum... fahamilah dari hati kalian andai kalian berada di dalam situasi ini...

Terima kasih pada kawan-kawan yang 'like' puisi ni...


Sedikit Waktu Lagi

Yakinlah akan cintaku untukmu
selamilah jiwa ragaku terhadapmu
sesaat itu memang cukup bagimu
namun padaku ia lelah tertunggu

Biarpun sang ombak bergelora
tetapi bahtera kejal sahaja
kerana sauhnya kekal teruja
terbenam ke dasar jiwa...

Hadirlah wahai angin laut
menyapa layar sama raut
agar kau terus terpaut
agenda cinta nan lagut....

Sesaat cukup bagimu...
lama juga aku menunggu
mana hadirmu?
datanglah sayangku
bantulah aku
berbahtera berlalu
meredah laut berliku
biar sama-sama rindu....

Sedikit waktu lagi
masa akan berhenti
maka cinta ini akan pergi
terbiar aku mati
tatkala ia sekadar mimpi
tidak bisa ku gengam bahagia ini
akhirnya sampai sini
hanya tinggal memori....

p/s : belajarlah untuk memahami maka yang menanti tidak akan terus menanti dan yang menaruh harapan akan berfikir lagi dan lagi....

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.