Entri Terkini :

Tatkala sakit datang...

Ada ketikanya kita sihat, ada ketikanya kita sakit,. Maka hari yang sakit itu adalah hari pembalasan dan peringatan serta penghapusan dosa-dosa kecil. Tetapi sejauh manakah kita ingat Dia sewaktu kita sihat? Sihat atau sakit kita mesti ingat pada-Nya. Dia yang memberikan kita sihat, Dia juga memberikan kita sakit.

Dan, hari aku ditimpa kesakitan ini mengingatkan aku bahawa kita ni sebenarnya tidaklah sihat seperti yang kita anggap. Pagi petang, siang dan malam menjaga kesihatan tetapi kalau tersilap, sakit pasti datang juga. Walau bagaimanapun, aku di sini agak sedih jugalah dan betullah kata orang, waktu kita sakit begini, kita teringin mak ada di sisi jaga kita. Waktu beginilah kita ingat mak. Tidak kira lelaki atau pun perempuan kita ingat mak. Kalau mak kita jauh? Sedihkan?

Tidak mengapalah kerana di kejauhan begini hanya doa ibu sahaja mustajab. Aku berharap setiap hati mendapat redha dari ibu. Aku sayang ibu... kau orang pun sayang ibu juga kan? Kalau mak kita cubit kita, itu tandanya dia sayang kita saat kita degil. Mak mana tidak sayangkan anak? Saat besar begini pun mak dan ayah tetap risaukan anak-anaknya. Setiap hari asyik telefon sahaja tanya bila nak balik? Hehe... nak cakap aku anak manja mak, mustahil kut, aku bukan anak bongsu pun. Lagi pula aku anak lelaki.

Sudah macam diari pula blog aku ni. Haaa... ni segmen luahan hati gamaknya kan? Actually aku di gam untuk menulis gara-gara terbatas dek demam. Kena makan ubat yang belambak. Perut aku sakit gila, salah makan. Kepala pula pening mengalahkan orang mengandung yang sudah mahu beranak. Isy isy... aku tidak sabar mahu menghabiskan manuskrip Nasi Kicap Telur Goreng tu. Aku tidak mahu hampakan semangat pembaca aku yang mahukan sambungan. Insya-Allah, lepas baik demam dan sakit perut ini, aku kerahkan idea untuk menulis / menaip lagi story itu.



Keadaan aku (tuan blog) sakit. ha ha ha (Action) sikit.



Inilah ubat yang terpaksa aku telan demi kesembuhan. Terima kasih buat doktor yang rekemenkan ubat ni. Yang paling best... Insan tersayang ada menemani di sisi waktu pi check doktor. hiks

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.