Entri Terkini :

Oh Popo!

Pagi-pagi lagi si Popo doh buat hal buang najis atas karpet. Nasib baiklah mung kecik lagi Popo... kalau mung besor doh memang aku piak (rotan) tapi bimbang juga nanti mung buat laporan polis! sia-sia aku disabitkan kesalahan mendera anak-anak rebina. hu hu hu.


Serius aku memang tak reti nak jaga anak kucing. Ini second time aku jumpa anak kucing terbuang. Yang dulu hilang entah ke mana tak balik-balik. Mungkin kena makan ke dek haiwan lain aku pun tatau la jugak just teka je, sebab area rumah aku tu banyak anjing liar! Atau aku memang dibenci olehnya... ha ha ha

Popo nama yang diberikan oleh someone yang tersayang. ha ha ha, aku pun suka juga la nama tu. Mula-mula aku ingat si popo ni jantan memandangkan agresif semacam aje, last-last bila aku mandikan dia waktu tengah hari semalam, aku ternampak alat penyusuan di dadanya. Betina beb!

Dan tadi, aku marah dia kaw-kaw sebab berak tak kasi tau. Grrr.... aku tercari-cari mana dia melepaskan aura yang menyengat hidung aku ni... rupa-rupanya bawah meja yang beralaskan karpet dilepaskan sisa buangan. Huh!

Apa aku perlu lakukan nak ajar dia jangan buang najis merata-rata? Popo ni mungkin berusia dua bulan kot bak kata penulis novel Kalau Jodoh Tak Ke Mana, Naurah Iman. Terima kasih Naurah Iman atas khidmat nasihat yang diberikan.

Pada malam Popo dijumpai, Popo mengiaw dalam gelap, tercari-cari di manakah lokasi si meow itu berada. Maklum sahajalah, Popo ni bulunya hitam plus gelap malam mana nak nampak. Akhirnya dengan deria pendengaran yang dianugerahkan Allah ini aku terget mana bunyi tu akhirnya aku jumpa dia duk menyorok dekat belakang tiang letrik yang tak ada lampu pun yang menyala di atasnya. Hampes!!! Pihak berkuasa tak check kut... ha ha ha.

Aku pun bawa Popo balik kat tempat kerja aku. Dan dan aku siapkan rumah untuk dia, cincai aje rumahnya, takkan nak kena bina banglo pulak kut... hiks. Janji ada tempat Popo berteduh, kan Popo kan? hu hu hu.



 Jeng jeng jeng! 

Dah siap rumah dia... tak comel la rumah dia, hu hu hu sebab aku tak kreatif nak wat cantik-cantik. Itu pun aku bantai kotak dalam kedai aku sendiri. Hiks

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.