Entri Terkini :

Susah Tengok Orang Senyum

Tumpang lalu... hope korang sihat ya. Happy Friday for all.

Entri ni aku just nak citer pasal susah tengok orang senyum. Maksud aku ni sebenarnya bukan orang tak senyum tapi orang dah senyum cuma yang orang yang menerima senyuman tu ada yang berasa susah. Susah hati... "Kenapalah dia nampak bahagia aje?" boleh gak terfikir macam tu.

Aku tak boleh paksa orang senyum dan aku tak harapkan sebuah senyuman terpaksa. Aku rasa yang memaksa bibir untuk melebar tu macam plastik giler. Senyum ala kadar macam tak ada erti. Apa kata pakat2 letak emotion smile lepas tu lekat dekat mulut. Lagi kemah keming.

Actually, senyuman itu adalah sedekah. Tak salah kita senyum tapi orang ni macam-macam. Bila dah senyum cakap kita syok dekat dia. Lepas tu mula la susah hati, "Eh, dia ni nak ngorat aku ke?" Memang perasan giler la jawapannya. Tak sedar ke senyuman tu sebenarnya amat bernilai jika ia benar-benar ikhlas dari hati? Lepas tu kalau kita lebarkan bibir tu, urat-urat dekat muka tu 'bersenam' jadi awet muda. Tak nak jadi awet muda ke? ahaks~ tak pasal muka nampak kelat aje macam muka aku. Ha ha ha... aku pun susah nak senyum. Masam aje, sebab tu orang tengok aku macam orang tua aje. Kalau nak tau kenapa aku susah nak senyum sebabnya aku seorang yang serius. Erk?? aku kena pesan jugak dekat diri aku supaya belajar senyum,,,,, har har har har~



***
Nota yang takde kene mengena = untuk di atas maka sayap dua puluh pun wujud agar terbangnya akan lebih tinggi. Yang di bawah mesti belajar mengenali angka supaya jangan pula menengadah menanti turunnya harta....

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.