Entri Terkini :

Sepertinya Aku Turut Menangis


Tatkala mata melihatnya 
ia seperti semalam masih berlari
semalam gebos diri sendiri 
kerana melewar ke sana ke mari
dan yakini aku akan semalam 
bahawa kau akan tepati janji
pertahankanlah hak diriku seadanya 
biarpun di hujung jari
bahkan sama seperti mereka 
melaungkan kebebasan sejati

Jantungku ditusuk oleh naunganmu, 
hatiku sempit dikurunganmu
bahkan tangan dan kaki bisa kau ikat 
dengan tali hempedu
sekali kau senyum, 
ia seolah racun yang mengalir rakus
ia juga seperti tombak 
yang bakal kau tusuk sampai mati
sehingga kering darah dihisap, 
sehingga akal disimpul resah
kau terus membedil 
memberi rasa takut di hati mereka
dan aku dalam sejuta 
akan mati bersama mereka

Sepertinya aku turut menangis
sepertinya aku tidak akan berhenti
kerana penamatnya belum tiba lagi
selagi dianggap hamba abdi
selagi kau belum menginsafi

Sepertinya aku turut menangis
menghargai perjuangan harmoni
dari mereka yang sebelum ini
setelah bahagia bersatu hati
demi legasi makna demokrasi


(C) Miqael Arshad
26/12/2011

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.