Entri Terkini :

Sibuk Mengata Gay & Les?

Assalamualaikum ke atas dirimu wahai saudara seagama denganku. Bila bicara tentang rindu pasti masing-masing ada arahnya. Bagaimana dengan rindu insan yang sering diejek dan dihina? Ada di antara blogger-blogger kita begitu memandang serong dan jijik. Tak terbukakah mata mereka yang selama ini memang mereka dikelilingi oleh golongan ini? Entah mungkin selama hidupnya, dirinya pernah dibantu oleh golongan seperti yang dihina dan dikeji itu. Barangkali sukar untuk diterima dan memang golongan ini dilaknat oleh Allah namun apa hak kita untuk menghukum mereka sedangkan yang memberi nafas ini adalah yang Maha Kuasa.





Semakin lama kita sendiri semakin jahil. Sedangkan mereka memerlukan bimbingan, selagi mengata selagi keruh, sedangkan Rasullullah S.A.W tidak pernah menghina umatnya melainkan dia tidak redha namun Baginda sentiasa mengharapkan umatnya mendapat perlindungan dan keampunan daripada Allah. Rasullullah selalu mendoakan kesejahteraan buat umat-umatnya tetapi umatnya pada hari ini sering bertelagah, sering bertegang leher dan  mengata sana sini walhal kejadian itu sudah pun berlaku. Ia perlu dihalang dan disekat dengan cara yang benar dan bukannya menambahkan luka yang semakin parah.

Hamba bukan untuk membela apatah lagi untuk membaling batu ke arah jiwa yang duka tetapi hamba kesal dengan segelintir blogger yang seringkali membedil hakikat untuk dijadikan gunung berapi yang lavanya melimpah ke bawah maka mereka yang tak berdosa pula teraniaya. Sepatutnya dia perlu membuka mata hati sendiri lalu menyeru pula golongan ini membuka hati masing-masing. Kenapa perlu menggunakan kata-kata kesat? Pernahkah Rasullulah S.A.W menggunakan kata-kata kesat dalam menyampaikan kebenaran? Hamba juga berpesan pada diri hamba sendiri agar kebenaran sentiasa terlihat di hadapan mata... Kita selami diri kita sendiri, sejauh manakah kemampuan kita dalam menghadapi dugaan ini? Adakah kita dapat mengharungi gelora hidup yang akan menemui penamatnya nanti dengan hanya caci mencaci? Renung-renungkanlah... 

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.