Entri Terkini :

Sepi Itu Indah Namun Lukanya Parah

Puisi :  
Sepi itu indah namun lukanya parah

Betapa indahnya bulan memancar terang di malam ini
sinarnya menyuluh kegelapan hati yang suram dan sunyi
meskipun sebak di dadaku bergulir senak dan sepi
aku tetap gagahi jua setiap kali aku melangkah kaki
mencari erti sebenar kepatuhan naluri serta budi
maka aku terpaksa pergi semoga kita bertemu lagi...

sayang...
lihatlah aku dicoreng luka, terporeng pula wajah duka
beginilah hidupku sering kali disakat dengan rasa kecewa
bahkan tidak pernah sekalipun bahagia bertahan lama
hadir seketika dan ia akan lenyap buat selamanya...

sayang...
tahukah kalian makna kasih yang diberi?
tahukah kalian betapa hancurnya hati ini?
pastikan kalian tahu, aku tetap akan mati
matiku dalam rasa sedih lagi dan lagi...

sayangku...
bernanah telingaku mendengar makian itu
robek dinding hatiku cacian hidup berliku
maka aku merangkak diterajang begitu
disepak, ditunjal kepala ini tersungkum pilu
akhirnya aku terbungkam lantas jiwaku layu...

oh sayangku...
maafkanlah khilaf selama mana kau kenali aku
aku insan yang lemah yang nyawanya cuma satu
saat matiku dalam pilu, ku harap kalian tetap di situ
di bahtera cinta mengharungi gelora itu...
gelora fitnah yang tidak pernah berlalu...

sayang.... kini aku tiada di sini
doakan aku menemui bahagia hidup ini
walaupun bukan sekarang mungkin nanti
kalian masih dan tetap di dalam hati....


p/s : kepada peminat-peminatku (perasan konon ramai peminat, hehehe...) maafkan aku ya kerana aku telah deactive akaun FB aku tu dan aku ucapkan tahniah pada mereka yang telah berjaya menyakiti hatiku dengan tinta-tinta kebencian. Aku tidak bermaksud untuk meninggalkan kalian di group itu. Tapi tidak mengapa ada kawan baik aku tolong jaga. Berilah kerjasama padanya ya. Dan aku sebenarnya terlalu letih berhadapan dengan sikap manusia yang mencela dan mencemuh aku. Nampaknya penulis picisan sepertiku tidak dialu-alukan untuk bersama dengan mereka. Aku tidak layak untuk beriringan dengan mereka. Tidak mengapalah biarlah aku beralah sahaja. Buat peminat-peminatku, aku masih ada di sini, Insya-Allah aku akan temani kalian. Fan Page aku juga aku serahkan pada kawan baik aku untuk uruskannya. Dia adalah Gurlz... dia baik dengan aku dan selalu dengar masalah aku. Biarlah aku rahsiakan namanya dan biar aku dan dia sahaja tahu apa sebenarnya yang berlaku. Akhir kata terima kasih kerana menyokong aku selama ni. Anda di takdir aku muncul lagi maka kalian tidak akan mengenali aku... jika hati kalian denganku maka kalian akan melihat aku dan aku sentiasa merindui kalian kerana kalian berada di hatiku... Assalamualaikum... muah muah muah...

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.