Entri Terkini :

Tips : Berdepan dengan pesakit mental

Katakan... bila korang jalan-jalan kat taman / shopping complex ke atau kat mana-mana sahaja atau pun di restoran/warung tiba-tiba korang didatangi oleh seseorang yang korang tak kenal? Apa korang akan lakukan?

Keadaan. Versi Pertama.

Yang ini keadaannya sangat kacak. Mantap... meletopsss... kalau yang lelakila.. dan kalau perempuan pulak kelihatan menarik tertarik dia memang da boom.

Bayangkan korang ada di restoran konon duk rileks2 ar dengan kekasih sambil pekena roti canai mamak dan hirup kopi panas kapal api betul2 kaw punya... kemudian datang dia ni mintak rokok dengan korang. Kalau perempuan tiba-tiba mintak cermin dengan korang. Korang bagi tak? Atau korang nak jawab

"Lighter kat kaunter depan tu ada jual!"
"Cermin? dalam jamban ada!"

Ada berani tak korang cakap,

"Blah la wei...!!" ( Ok simpan sekejap) kita ke versi dua.

Mental Versi dua...

Keadaan lelaki dan perempuan yang tak terurus. compang-camping. Ok masa ni pulak korang wat date dengan kekasih korang dekat dengan tempat ibadat. Memang kat situ aje korang suke lepak kerana di situ ada tasik. Taik tu dekat pulak dengan masjid. Perh!!!

Lepas tu datanglah di antara mereka ni tanya korang,

"Dik... masjid mana dik?"

apakah korang nak jawab

"Wei buta ke? Masjid punyalah besar kau boleh tanya aku?"

atau

"tak tahu,"

Agak-agaklah kan... apa reaksi mereka bila dengar salah satu jawapan dari korang tu? Adakah kerana penampilan mereka jengkelkan kamu? atau bagaimana? rasa geli? Orang macam tu boleh tanya di mana masjid beb... lu apa cerita ? date kat situ? Waktu asar dah kian jauh lu duk pegang2... ish ish..

Jadi fikir-fikirlah.. siapa lebih mental dari mental.

Tips mudah...

Pejam mata buat seketika beristighfar dalam hati sambil tarik nafas lepas tu buka balik mata tu kemudian pandang orang tu, nanti kau akan nampak keanehan yang sebenar akan berlaku dalam jiwa korang tu dan akan membuatkan korang terfikir, akukah mental?

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.