Entri Terkini :

Mau Ceria?! Boleh-boleh Saja~~

Salam sejahtera sari berita utama. pagi tadi aku layan status fb aku ar... ada kawan2 aku tanya camne nak ceriakan diri. Adakah nak seceria macam aku? hehe...(aku jagak kan?) okey no hal beb. Aku ada beberapa tips yang baik untuk kesihatan. Orang kata kesihatan baik otak pun leh fikir dengan baik kan? Biasa orang bangun pagi ni akan mamai seketika. Tapi akan lebih mamai lagi kalau tak bangun Solat Subuh (Bagi Orang Mukmin)

masa bangun pagi tu kalau boleh janganlah terus mandi... ni idak capai tuala terus mandi. Ilek beb. Jangan mandi dulu nanti korang tak akan ceria. Huhu ni dari aku yang bukan pakar ar. aku amalkan macam tu aje. Bangun tu longgarkan urat2 yang tenang.. huhu buat warming up sket. Jangan buat pasal bangun tidur terus jogging. (memang nahas)

Jangan fikir apa-apa. Janganlah korang paksa otak korang fikirkan masa depan yang terlalu. Fikirkan waktu tu.. waktu korang bangun tu korang ucaplah Alhamdulillah Allah hu`Akbar. Korang bersyukurlah sebab korang dapat celik mata agi dan bernafas di bumi tuhan. Maka korang tarik nafas dalam-salam. Lepas perlahan-lahan. Jangan ada yang biol! SI PEROKOK! bangun pagi terus cucuh rokok! memang kerja gila tu beb... ilek ar.. rokok2 jugak kan.. korang nak sihat ke nak berpenyakit? hiks!

Hiruplah udara dengan tenang. Lepas tu kornag nak mandi... pi mandi lepas tu Solat Subuh... ada keuzuran ke? (kecuali perempuan yang memang ada MC)

itu sahajalah tips dari aku. Senyum selalu. Tak ceria pun cuba praktik senyum depan cermin. Aku selalu pepagi akan senyum depan cermin sorang2 sebab ceria punya pasal. Kalau korang lapar korang sarapanlah, kalau biar keroncong korang tak akan pernah ceria beb... percayalah... makan untuk hidup, bukan hidup untuk makan... :P

sekian berita semasa pagi ni... jumpa next entri.

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.