Entri Terkini :

Kuasa Blogger VS Kuasa Buku

Aku kena formal x nak menaip neh? lantaklah aku style aku. Kadang2 aku leh serius kadang2 aku leh memain.. huhuhu ape cer? okla tu kan pelbagai...huhu ikut kesesuaianlah kan? Kenapa aku ada dalam ni? korang yang ada blog? kenapa korang suka blogging? korang nak habaq SeMalaysia kan kisah apa yang korang tulis? dan satu dunia leh tau kan? yes~ of course la ... itulah blog kan mcm diari korang yang punya... free register untuk Blogspot / Wordpress but yang tak freenya bil ternet, bil api.. hiks.



hishh apa yang hebat sgt blogging ni? orang yg x tau akan cakap mcm2 tentang blog. Dunia blogging ni sangat pantas berbanding buku. Yer... tapi korang menilai sendiri la apa berpezaannya. Setiap benda yang tercipta itu ada kelebihannya. Aku bercakap mcm ni berdasarkan AKU BUKAN PAKAR. Aku hanyalah insan biasa duk merempat tepi jalan lepas dpt duit aku pi CC update blog. Haaa....

Kegunaan blog ni sgt luas skopnya. macam2 genre ade... yang aku x berkenannya bukan blog politik ke apa ke... yang ni blog melucassss gilbabs ahh tu pengaruh yang tak elok beb... perh kuasa blog dasyat gak... kadang2 sesuatu isu tu mudah digembar gemburkan.. ni pendapat aku ar.. bukan pendapat korang. Aku pun x tau apa pendapat korang beb! tapi sekadar nak gitau ar...

Aku ada kat sini bukan ketagih gila-gila nak berblogging, aku nak puaskan jiwa aku sambil share dengan korang. itu aje.. nak kejar gelemer harap maklumlah aku bukan mcm tu maybe orang lain yang geygihhhh itteww.. hah!

Kuasa buku sebenarnya x bebas.... ye laa blog leh melucass bagai... buku ado? tapis-tapis.. sensored laa x yah nak mengada-ngada okey... memang ar kan... internet lagi laju. Open, terbuka luas... nampak dengan jelas. Anak jiran aku yang umur lima tahun dah pandai layan blog... sekali buka blog apa? hahaha advanced siot!! tak pandangdah buku2 neh.. gilababs ar~ tension aku! aku ni cuba2 menulis mane tau ada rezeki tersepak Tuhan nak bagi karya aku diterbitkan ke.. ade gak jadi buku. Blog ni kadang2 bosan gak.. ada mood aje dia mai... berita di blog mudah tersebar.... buku lambat skit... itulah kan? semuanya ilmu...

Blog atau buku sekalipun tetap hadapi rintangan yang hebat... iaitu KURANGNYA MINAT MEMBACA DI KALANGAN MASYARAKAT KITA...

Kenapa? ini aku x boleh nak jawab. Membaca untuk ilmu jarang sangat orang nak layan tapi santai untuk ilmu okeyyy ramai2.. hehe kira kena ikut rentak la kan? Membudayakan AMALAN MEMBACA tapi pelik ahhh... Ada yang MEMBUDAYAKAN AMALAN TOCE MENOCE (PERLI-MEMERLI) haaa ni yg x best neh....

"Blog aku suka hati aku" perh i like ayat ni.. hahaha x pe ar itu depa bukan aku.. aku menulis untuk korang dan untuk diri aku juga... aku nak kawan2 aku semuanya hepi2 sahaja. Aku suka tengok kawan2 aku tersenyum bahagia... kebahagiaan korang adalah kebahagiaan aku jugak... haaaa... kan kan kan...

Itulah,,, buku ni rata2 perempuan yang minat membaca terutamanya sekali NOVEL hehe.. aku pun minat novel gak.. hehe (malu-malu). Lelaki ada juga 20% aje kowt.. leh kowt kowt ni.. hahaha ye ar... paham2 aje la...

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.