Entri Terkini :

Manusia @ Syaitan?

Manusia semakin rakus. Sikap dan peranan yang baik sudah dilupakan. Iman di dada sudah tidak setebal dulu maka jadilah syaitan bertopengkan manusia. Beginilah jadinya bila kesabaran tiada dalam diri. Sudah tidak terkawal lagi segala emosi. Tuhan sudah dilupakan takutkan mati juga jauh ditinggalkan.


Apakah dosa perempuan ini? Gadis yang bernama Nur Ain Ashikin Jemedi berumur tujuh belas tahun dan ditikam sebanyak sembilan belas tikaman. Nauzubillah... di sini juga menunjukkan kebesaran  ALLAH menyelamatkan nyawaya untuk dijadikan iktibar pada mereka yang hidup.

Tega sungguh si lelaki itu yang menjatuhkan hukuman gara-gara cintanya ditolak. Sungguh hebat penangan cinta. Luar biasa sekali hingga menjadikan manusia hilang kewarasan hilang pertimbangan. Itulah cinta yang dilapiskan dengan nafsu dan bukannya dengan keimanan dan kesabaran.

p/s : Nur Ain menjadi mangsa si lelaki buas. Aku tak tahu nak cakap apa sebab aku tak boleh nak bayangkan camne rupa sembilan belas tikaman itu dan ditambah pula dengan simbahan asid. Ya ALLAH. Bagaimanalah dengan usia semuda itu untuk meneruskan kehidupan di masa akan datang?

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.