Entri Terkini :

Puasa Itu Indah

Assalamualaikum...

Indahnya berpuasa. Aku mahu mengucapkan selamat berpuasa kepada kau orang. Bila tiba waktu berpuasa, inilah hari yang aku nanti-nantikan kerana Ramadhan adalah bulan yang sungguh luar biasa. Kalau dibandingkan dengan bulan yang lain, perut selalu meragam tetapi pada bulan Ramadhan, Subhanallah... kagumnya hamba-Mu ini Ya Allah... Aku begitu kerdil. Aku tidak perlu sombong. Aku tidak perlu bongkak kerana KAU adil dalam memberi kasih sayang. Aku tidak perlu ego kerana KAU Maha Kaya lebih segala-galanya. Apa yang berada di langit, apa yang berada di bumi ini adalah kepunyaan Engkau.

Aku adalah penumpang yang dijadikan oleh KAU untuk diajar bersyukur tentang nikmat kurniaan dari-Mu Tuhan. Sesungguhnya RAMADHAN ini penuh barakah. Hulurkan redha-Mu pada aku yang ketandusan IMAN. Tebalkanlah taqwaku. Inilah harapanku bahkan harapan semua umat Islam.

SELAMAT BERPUASA. Berpuasa kerana ALLAH bukan kerana orang lain atau pun untuk sesuatu daripada orang lain tahu.

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.