Entri Terkini :

Semenjak tawa hati...

Bukan main title aku kali ni, semenjak tawa hati, katanya. Padahal tak ada kena mengena langsung pun (PEACE) Saja gatal pula nak kemas kini :-)

Salam!

See... aku betul-betul PEMALAS! Nak update satu entri pun macam tumbuh bisul di jari. Grrr... 

Actually (Omputeh sikit) aku sudah kehilangan idea. Oleh yang demikian aku tidak update. Aku tiada story yang hendak disampaikan. Apa yang aku boleh ceritakan di sini adalah, aku mengalami proses tumbesaran.

Semua orang akan dewasa, yes? So, kedewasaan kita mebuktikan tahap kematangan kita, tapi! ada tapinya, ada yang berusia hampir 40an, belum dewasa. Kenapa? Haaa.... sebenarnya definisi 'D-E-W-A-S-A' ni bukan untuk ornag yang berusia. Erti sebenar adalah pengalaman. Seseorang belajar tentang sesuatu dari pengalaman itulah bergelar kedewasaan akal. Yes! A-K-A-L (Siap mengeja lagi)

Motifnya cuma satu, masih ada di antara kita ini bersikap kebudak-budakan. It`s okey, itu tidak menjadi masalah. Yang menjadi masalahnya adalah tidak kena tempat dan ketika. Tidak kisah kalau hendak bercanda, bergurau ke berseloroh ke, atau seerti dengannya asalkan tidak mencemarkan maruah seseorang. Kadangkala kita bergurau tidak ingat dunia. Difikirkan semua orang boleh bergurau. Kita kena ingat bahawa tidak semua orang boleh terima cara kita, jadi pandai-pandailah mengawal situasi.

Kwang kwang kwang... sudah cukup cukup sudah, cukup sampai di sini sahaja aku membebel. Aku mahu sambung kerja, pada mereka yang suka bergurau lebih-lebih tu insaflah, jangan ketawa banyak sangat nanti cepat pula perginya. Oppss~~ (Dipetik dari kata-kata seorang artis)

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.