Entri Terkini :

Bedak Atau Gandum

Masa saya kecil dahulu saya tidak pernah tahu apa itu cinta. Saya tengok kawan saya beri surat pada seorang rakan perempuan di dalam kelas.

Saya tanya "Surat apa tu?" dan dia jawab, "Surat cinta, aku tiru macam dalam tv." Katanya. Jadi saya tertanya-tanya apa yang dia tiru sampai kena bagi surat dekat budak perempuan dalam kelas?

Saya tidak tahu jawapannya oleh itu saya tidak puas hati. Pada waktu pulang dari sekolah saya tanya lagi kawan saya tu, "Dalam surat tu ada apa?" Tanya saya dan dia pun jawab, "Ada ayat cinta, tapi..." Dia buat saya suspen.

"Tapi apa?" Saya ingin tahu, kemudian dia hulurkan surat tu pada saya lalu saya buka, dalam tu ada benda warna putih, saya tak dapat hidup bau sebab masa itu hidung saya tersumbat. Nak hidu tapi tak dapat, sedihnya.

Saya tengok dia kecewa sebab surat dia dikembalikan. Pinangan cinta tak dapat la tu. Saya pun cuba jugak bagi benda yang sama keesokkannya tapi dalam tu saya tak tulis banyak, saya cuma tulis 'Kalau cinta balas la surat saya,' macam tu aje tapi lepas tu saya sedih, budak perempuan tu nakal sangat, mentang-mentang dia cantik sampai hati dia siram saya dengan serbuk putih tu.

"Orang letak bedak tapi awak letak gandum tak wangi." Katanya. Maklumlah masa tu saya memang pasif jarang cakap dengan perempuan itulah first time saya suka perempuan yang kawan saya suka. Saya sendiri keliru, ingatkan yang putih tu gandum sebab saya selalu tolong ibu uli tepung gandum buat karipap dekat dapur. Masa kecil dulu rajin tolong ibu, sekarang ibu dah tak buat karipap lagi... huhuhu

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.