Entri Terkini :

Novelis : Nuril Bahanudin - Tahu hakikat bertudung

Cerita tentang tudung bagaikan sebuah fenomena berfesyen padahal bagi penganut Agama Islam, tudung itu adalah tuntutan dan ia adalah kewajipan. Nuril Bahanudin menyatakan pandangannya, 

"Sebenarnya sekarang ramai wanita yang mengenakan tudung kerana tuntutan FESYEN bukannya kerana tuntutan ISLAM. Islam menyuruh wanita menyembunyikan auratnya daripada pandangan lelaki bukan MUHRIM. Tapi sekarang tengok ramai yang bertudung tapi nampak leherlah, nampak telinga separuhlah, nampak jambul rambutlah... Nampaknya fesyen telah berjaya membuatkan wanita menjadi BUTA HUKUM..." katanya di dalam laman facebook miliknya. Ia adalah pendapat peribadi beliau.


Nuril Bahanudin yang popular dengan karya Kurela Cinta ini Bertamu terbitan Kaki Novel sangat perihatin terhadap gaya pemakaian tudung maka beliau melahirkan rasa kesal di atas sesetangah pihak khususnya wanita yang beragama Islam yang bertudung semata-mata kerana fesyen bukannya kerana tuntutan.



Dapatkan novel beliau di pasaran.

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.