Entri Terkini :

Belaian Ibu Asyik Bak Bayu Merindu

ibu... waktu kecilku telah berlalu
waktu yang dahulu mencerminkan kenakalanku
ketika itu memori kasih bertaut rindu
sesungguhnya cinta setia padamu ibu...

ibu...sesalanku mengusung perit
kerana aku tidak mendidik diri sendiri
biarpun kau ajarkan aku bacaan surah
tetap aku agungkan muzik serakah

ibu... akukah anakmu?
ibu... akukah pelitamu di sana?
ibu... layakkah aku digelar anakmu?
ibu... ruginya kau mendapat aku...

Di mana jalanku pulang wahai Tuhan?
saat dimandikan jasadnya bukanlah aku
saat dikafankan dirinya juga bukan aku...
Ya Allah... akukah anak yang soleh?

Kau ajarkan aku bersyukur
aku melenting menongkat langit
kau berlembut, aku keras menutur
kau meluntur aku parah meluncur

ibu... mana ayah? Ayah juga bersama ibu...
ayah... jaga ibu ayah... tangisan tiada erti untukku
ibu dan ayah pergi berlalu tinggalkan aku terngadah pilu
waktu adamu aku melangkah laju
dipanggil aku, buatku tuli
dimanja aku, merusuh lali

akhirnya aku pilih maksiat
aku pilih sendiri kelukaan
kini mana keampunanmu ibu?

Pesan ibu, Tuhan Maha Mengadili
mana Tuhan? Tidak ku lihat.
Pesan ayah, jadilah anak yang soleh.
mana kenikmatan itu dan ini terhalang

Bawalah ibu ke Syurga nak...
bermimpilah aku bayangan ibu
aku terseksa diduniawi tanpa ibu dan ayah
aku dihukum tanpa pancaindera
merakus dijalanan berenjin kudrat
balasan Ilahi buatku anak durhaka
dasar aku anak tidak berguna

Ibu... ampun aku ibu... kasihmu ku rindu...
Ayah... maafkan aku ayah...teguran mu ku harapkan
lupalah aku semua itu tiada... aku tiada kudrat untuk bangkit
tiada berkaki melangkah ke pusaramu...

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.