Entri Terkini :

Terbelah Pusara Rindu

Cinta yang berlalu
bagai dedaun yang berguguran
kasih yang pergi,
umpama pungguk merundui bulan
tiada budi yang terindah
melainkan kucupan sayang
tiada senyuman melainkan
bahagia padam tatkala derita
semuanya aku tepis,
tepis dan tepis berbekal jati
ternyata bayangan itu
membunuh cita-citaku
lakaran itu,
mematikan jiwaku
sentuhan itu
membuat aku termanggu

Sayang...
andai jiwa ini kosong,
isikanlah dengan noktah rindu

sayang...
sekiranya dapat bertemu,
izinkan aku tatapi setiap kasih itu
rasakan, sentuhan, belaian,
adalah darimu yang ku mahu

Seandainya hari ini
adalah hari kemenanganmu
maka aku mampu tersenyum
jikalau aku menangis
pasti kekecewaan membelenggu aku

Ya,
aku sedar dan cukup sedar
betapa kamu sudah bahagia
sudah terbelah pusara rindu
di antara kau dan aku
setelah kau setia tinggalkan
segalanya yang pernah kita simpulkan
yang pernah kita lalui bersama
yang pernah kita halusi gembira
dengan tinta di warkah senja

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.