Entri Terkini :

Sentuhan Cinta Lenyap Di Hati

Puisi - Sentuhan Cinta Lenyap Di Hati

Nukilan : Pengemis Cinta Di Ufuk Timur (PCDUT)
Deklamasi : MFaizal Seri FM


Pari-pari cintaku 
hadirlah menjelma dalam dakapan senja
Entah bila akan ada rasa itu dalam jiwamu, 
jiwa cinta bersama…

Ku impikan kamu 
umpama menanti sejuta tahun hadirnya sebuah rindu

Ku ingin kamu mendakap tubuhku 
dalam aku mendakap kasih setia itu

Antara realiti dan fantasi 
di sini juga kita bertemu bernama khayalan pilu
Agar terlunas sepi berbayar bahagia, 
agar lenyap mimpi wujud gembira
Agar mula bertemu akhir 
melangkah dari awal cinta sehingga ke hujung dunia
Kita akan bersama 
walaupun nyawa akan dipanggil pulang ke atas sana…

Kekasihku lara di jiwa 
sebagaimana aku sengsara tanpa sentuhanmu
Betapa aku rindu tanpa melihat wajahmu, 
betapa aku pilu tanpa suaramu
Dan aku terus merindu hingga hujung waktu 
merentasi onak berliku
Merentasi badai yang rakus, 
menghalang masa yang berlalu
Walhal itu semua dusta bagimu 
yang lahirnya kealpaanku membiarkan ia begitu
Melepaskan segenggam kasih menjadi abu, 
dihanyutkan prasangka nan melulu…
Lalu aku tersungkur sayang… 
maafkan diriku yang tak sempurna untukmu…

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.