Entri Terkini :

Menulis kejar glemer??

Oh dear kenapa dear? kenapa begini dear? OMG... sesuka hati aje cakap macam tu... dengkilah tu~ ahaks!
rileks beb~



Berapa ramai penulis lelaki yang ado kat mesia ni? habaq kat aku? korang nak menulis? boleh meh lah tulis blog cam aku neh. Silap besar ko cakap mcm tu okiess... non ado beb menulis kejar glemer yang ala-ala sepit ketam neh.. makin disepit makin sakit huahauahuahaua... kejar duit ade.. ahaks~ ops! ilek... menulis ni just nak share ilmu aje.. banyak menda yang korang tak tau jadi tau dengan membaca. Tak tau ke? "membaca tu amalan mulia" dan memang ia adalah mulia.

Banyak menda yang ada dalam bacaan ni. Kalau ilmu tu tak penting ALLAH SWT takkan turunkan Wahyu-Nya dalam Surah Al`Alaq (Segumpal Darah) kepada Nabi Muhammad S.A.W di dalam Gua Hirak tu... so? fikirkanlah ek....

Ayat pertama yang bermaksud : 'Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhan-mu Yang menciptakan,'

sudah terang lagi bersuluh...

Bukan nak jadi ustaz beb tapi inilah dia nilai menulis... berkongsi ilmu dan pengalaman... takdo ilmu yang tak berfaedah di dalam dunia ni melainkan seseorang itu salah menggunakannya... so far so good, okey?

"Tulis Baca Adalah Kunci Ilmu Pengetahuan"
Sumber : AL QUR`AN DAN TERJEMAHNYA
M/s : 1079

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)
Jom Berkongsi Artikel :

KLIK IKLAN, KUMPUL DUIT NAK BELI NOVEL

 

© Copyright Miqael Arshad Online Blog 2010 -2011 | Design by Miqael Arshad | Published by Blogger Malaya | Powered by Blogger.com.